Veel gestelde vragen


Bij alle tests die via Testweb worden aangeboden, hoort een handleiding. Daarin wordt informatie gegeven die noodzakelijk is voor een verantwoord gebruik van de test. De handleidingen bevatten onder meer informatie die onmisbaar is bij de interpretatie van de uitslagen. Daarom adviseren wij je als gebruiker van een bepaalde test in het bezit bent van minstens één handleiding van die test. Naar de testhandleidingen psychologie of logopedie.
Je kunt je hier registreren voor een account. Vervolgens nemen wij contact met je op om jouw account te activeren en ontvang je een gebruikersnaam en een wachtwoord waarmee je Testweb direct kunt gebruiken.

Bekijk ook de video ‘Hoe maak ik een account aan’

Testweb onderwijs is alleen nog te gebruiken door bestaande accounts. Alle tests uit Testweb onderwijs zitten in Testweb psychologie. Een account hiervoor aanvragen kan via Testweb Account aanmaken
Testweb is het best te gebruiken in Chrome, Firefox en Safari. Het gebruik van Testweb werkt niet optimaal met Internet Explorer, omdat deze browser geen technische update meer krijgt.
Het systeem rapporteert de ruwe scores, genormeerde scores, percentielen of decielen en kwalificaties per leerling en/of cliënt. Je kunt zoveel mogelijk meetmomenten vergelijken als je wilt. Je kunt dus de ontwikkelingen van leerlingen en/of cliënten volgen over de tijd.
Je kunt daarvoor contact opnemen met de Technische Helpdesk op telefoonnummer (030) – 638 37 35.
Bij alle tests die via Testweb worden aangeboden, hoort een handleiding. Daarin wordt informatie gegeven die noodzakelijk is voor een verantwoord gebruik van de test. De handleidingen bevatten onder meer informatie die onmisbaar is bij de interpretatie van de uitslagen. Daarom adviseren wij je als gebruiker van een bepaalde test in het bezit bent van minstens één handleiding van die test. Naar de testhandleidingen psychologie of logopedie.
Testweb voldoet aan de nieuwe privacyregels. In de verwerkersovereenkomst wordt de samenwerking met Bohn Stafleu van Loghum als testaanbieder en verwerker volgens AVG (Algemene Verordering Gegevens) vastgelegd.
De verwerkersovereenkomst is door de beheerder te downloaden onderaan op de pagina ‘Organisatie’ in de Testweb applicatie.
Een beheerder beheert bij ‘Organisatie’ de accountgegevens, zoals NAW-gegevens, factuurgegevens, verwerkersovereenkomst e.d.

Bij ‘Organistatie’ autoriseert de beheerder of de behandelaar(s) alleen toegang hebben tot de eigen cliënten of tot alle cliënten van de praktijk/instelling.

Bij ‘Gebruikers’ voegt de beheerder een nieuwe collega-beheerder of behandelaar toe aan het account en kan deze ook verwijderen.

Bij ‘Gebruik’ kan de beheerder de afnames van de tests per jaar inzien en exporteren.

Een beheerder en behandelaar kunnen beiden tests over cliënten uitzetten.

In Testweb vind je in het menu ‘Gebruikers’. Daar voeg je een nieuwe beheerder of behandelaar toe.
De ‘Informanten’ zijn verdeeld in ‘professionals’ en ‘naasten’. Kies de juiste ‘groep’ en maak een nieuwe informant aan (naam/e-mailadres). Ga vervolgens naar ‘Cliënten’, selecteer een vragenlijst en voeg de gewenste informant toe. De informant ontvangt dan een mail met een link naar de vragenlijst.
Klik op je naam rechtsboven in de applicatie, dan kom in jouw profiel en kun je je gegevens aanpassen. Als dat niet lukt, kan de beheerder van jouw organisatie dat. Als de beheerder jouw gegevens wil aanpassen, maar inloggen lukt niet meer, neem dan contact op met onlineklantenservice@bsl.nl
Als je bent ingelogd, klik je op jouw naam rechtsboven en zet je de notificatie op ‘ja’
Alleen een volledig ingevulde vragenlijst wordt gefactureerd. De factuur wordt per kwartaal per organisatie verstuurd. Onder Tarieven vind je de tarieven per specifieke vragenlijst.
Facturen worden 4 x per jaar (elk kwartaal) verzonden naar het adres uit de factuurgegevens die de beheerder bij ‘Organisatie’ heeft ingevuld.
Exporteer de rapportages die je wil bewaren. Neem daarna contact op met de BSL Klantenservice
Niet alle tests worden aangeboden in Testweb. Enkele tests zoals de Korte Klachten Lijst (KKL) en de OKIV-R (Ouder Kind Interactie Vragenlijst-Revised), worden wel aangeboden bij onze partners. Stuur voor meer informatie een e-mail naar Testweb Support
Ben je de behandelaar? Neem contact met jouw organisatie-beheerder.

Ben je beheerder? Stuur een e-mail naar Online Klantenservice met jouw organisatienaam en e-mailadres.